افیلت مارکتینگ چیست؟

افیلت مارکتینگ (Affiliate marketing) که با نام سرویس همکاری در فروش نیز شناخته می شود، به روشی از بازاریابی اینترنتی گفته می گویند که در آن تبلیغات از طریق کسانی غیر از صاحبان کسب و کار صورت می گیرد.

افیلت مارکتینگ چیست؟

افیلت مارکتینگ (Affiliate marketing) که با نام سرویس همکاری در فروش نیز شناخته می شود، به روشی از بازاریابی اینترنتی گفته می گویند که در آن تبلیغات از طریق کسانی غیر از صاحبان کسب و کار صورت می گیرد. در این نوع بازاریابی، شخص انتشار دهنده ی افیلیت، تبلغی از محصول را بر روی سایت و یا اکانت خود در شبکه های مجازی قرار می دهد و در صورت موفقیت در به فروش رساندن محصول، پورسانتی از صاحب محصول دریافت می نماید. به سرویس همکاری در فروش، بازاریابی پورسانتی نیز گفته می شود.

در این نوع بازاریابی شاخص های متعددی برای ارزیابی میزان اثر بخش بودن تبلیغات در نظر گرفته می شود. به طور مثال اگر خریدار بر روی لینک فروش این محصول کلیک نماید، حتی اگر اقدام به خرید آن ننماید، مبلغ و یا درصدی از میزان فروش محصول به انتشار دهنده تبلیغات پرداخت خواهد شد.

در واقع این بازاریابی دارای سه گروه اصلی می باشد که عبارتند از merchant ها، انتشار دهندگان افیلیت و کاربران، در این چرخه، فروشگاه ها به دنبال تبلیغات موثر و بهینه برای فروش محصول خود هستند؛ انتشار دهندگان به دنبال کسب درآمد از طریق تبلیغات و بازاریابی بوده و کاربران به دنبال کالاهای مورد نظر خود برای خرید از طریق فضای مجازی می باشند.

افیلت مارکتینگ

روش های متعددی در بازاریابی افیلیت وجود دارد؛ در ادامه به بیان برخی از این روش ها می پردازیم.

  • پرداخت به ازای هر فروش:

یکی از محبوب ترین این روش ها پرداخت به ازای هر فروش می باشد. در این روش، به ازای هر فروشی که از طریق تبلیغات انجام گیرد و با گزینه ثبت نهایی و پرداخت همراه باشد، درصدی از فروش به انتشار دهنده تبلیغ داده می شود.

  • پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه:

در برخی از موارد، خرید برای مشتریان در زمان کوتاه ممکن نیست و باید زمانی برای آشنایی با محصولات و کیفیت آن ها سپری شود. در این موارد، هنگامی که یک مشتری اقدام به ایجاد حساب کاربری برای دیدن و ارزیابی محصولات نماید و یا اطلاعات تماس و آدرس ایمیل خود را وارد کند، مبلغی به ناشر تبلیغ پرداخت می شود.

  • پرداخت بر اساس نمایش آگهی:

در این نوع روش، پرداخت ها بر اساس  هر هزار تعاملی که به ازای تبلیغ شما صورت می گیرد، انجام می شود. در این روش، گرچه این آگهی هزار بار دیده شده است اما ممکن است تعداد کلیک های انجام شده روی تبلیغ بسیار کمتر از میزان دیده شدن آن تبلیغ باشد.

  • پرداخت به ازای هر کلیک:

در این روش پرداخت، انتشار دهنده ی تبلیغ، به ازای هر کلیکی که کاربران برای تبلیغ انجام میدهند پورسانتی دریافت می نماید.

گرچه ممکن است بسیاری از افراد این نوع تبلیغات را برای مشاغل خود مناسب ندانند، باید بگوییم که این روش، یکی از پر درآمد ترین روش های بازاریابی می باشد و همچنین برای صاحبان مشاغل که به دنبال یافتن سلیقه ی مشتری ها و معرفی محصول خود می باشند روشی بسیار به صرفه و موثر بوده و نتایج مثبت بسیاری را برای هر دو سمت به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا