ای نماد چیست و چطور دریافت می شود

گسترش روز افزون تجارت ها و کسب و کارهای مجازی، باعث بوجود آمدن عرصه ی رقابتی تنگاتنگی میان صاحبان مشاغل شده است

ای نماد چیست و چطور دریافت می شود؟

گسترش روز افزون تجارت ها و کسب و کارهای مجازی، باعث بوجود آمدن عرصه ی رقابتی تنگاتنگی میان صاحبان مشاغل شده است؛ این در حالی ست که عده ای از افراد سودجو، در میان این آشفتگی به دنبال رسیدن به منافع خود بوده و به علت مجازی بودن، اقدام به گرفتن هزینه بدون اعطای خدمات می نمایند. از این رو، نمی توان به تمامی آنلاین شاپ های موجود در فضای مجازی اعتماد نمود.

نماد اعتماد الکترونیکی، که به اختصار اینماد خوانده می شود، یک نشان اعتماد از طرف مرکز توسعه ی تجارت الکترونیکی می باشد که به منظور هدف ساماندهي، احراز هويت و صلاحيت کسب و کارهای مجاز موجود در فضای مجازی اعطا می گردد. مدت اعتبار این نماد دو سال بوده، و نشان گر سطح اعتماد و کیفیت خدمات یا لوازم ارائه شده توسط برند مربوطه می باشد.

تمامی مشاغل مجازی، اعم از اینکه توسط سایت ها در اینترنت موجود باشند و یا در شبکه های اجتماعی به انجام فعالیت های مربوطه مبادرت ورزند می توانند اقدام به دریافت اینماد نمایند؛ شرط لازم برای دریافت این نماد وجود محصول یا خدماتی برای فروش می باشد و صفحاتی که صرفا به بیان پاره ای از توضیحات در مورد محصول می پردازند مشمول دریافت این نماد نمی گردند.

طبق قوانینی که سایت نماد اعتماد الکترونیکی اعلام نموده است، هنگامی که برندی این نماد را دریافت نماید،  اطلاعاتی همچون «نام کسب و کار، آدرس وب‌سایت، وضعیت اعتبار نماد اعطا شده، سوابق عملکرد کسب و کار، تاریخ اعطا، ساعت پاسخگویی کسب و کار، خدمات و مجوزهای کسب و کار، نام صاحب امتیاز، آدرس کسب و کار، تلفن ثابت و پست الکترونیکی» مربوط به آن برند در معرض مشاهده قرار می گیرد.

ای نماد چیست و چطور دریافت می شود

آن دسته از مشاغل که محصول یا خدماتی را برای ارائه به مشتریان دارند می توانند با رفتن به آدرس اینترنتی https://reg.enamad.ir/Panel پس از مراحل کسب احراز صلاحیت، به دریافت نماد الکترونیکی مبادرت ورزند. مراحل ثبت نام در این سایت به شرح زیر می باشد:

  1. ثبت نام

ابتدا به سایت اینماد مراجعه کرده و اطلاعات اولیه خود را وارد می نمایید.

  1. تکمیل اطلاعات(احراز اطلاعات هویتی)

اطلاعات وارد شده توسط شما باید توسط مورد احراز قرار گیرد و توسط مرجع رسمی به استعلام پاسخ مثبت داده شود

  1. افزودن کسب و کار

سپس کسب و کاری که به دنبال گرفتن نماد برای آن می باشید را وارد میکنید.

  1. تاییدیه فنی
  2. احراز صحت اطلاعات کسب و کار(احراز آدرس محل فعالیت ، شماره تماس کسب و کار اینترنتی و احراز آدرس پست الکترونیکی
  3. تکمیل فرم نظر سنجی
  4. بررسی چک لیست الزامات نماد اعتماد الکترونیکی
  5. تعهد الکترونیکی
  6. اعطای نماد
  • درج کد مجوز بروی سایت

هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی در حال حاضر 175 هزار تومان می باشد. پس از دریافت این نماد، می توانید لوگوی آن را بر روی سایت و یا شبکه اجتماعی مربوط به کسب و کارتان قرار دهید. قاعدتا، استفاده از لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، بدون دریافت قانونی آن از سایت، جرم بوده و پیگرد قانونی را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا