تاثیر گاو بنفش در بازاریابی

یک کسب و کار برای بقای خود باید چه قوانینی را درنظر بگیرند؟ این قوانین تا چه حدی به مشتریان و تا چه حدی به محصول آن مربوط می شود؟

تاثیر گاو بنفش در بازاریابی

یک کسب و کار برای بقای خود باید چه قوانینی را درنظر بگیرند؟ این قوانین تا چه حدی به مشتریان و تا چه حدی به محصول آن مربوط می شود؟ مطمعنا هر کسب و کاری برای بقا و پیشرفت خود نیاز به تاثیرگذاری بر مشتریان و محصولات خود دارد. درواقع ایجاد تغییر بر محصولات می تواند تاثیرگذاری بر مشتریان را افزایش دهند. در این مقاله می خواهیم درمورد یکی از پدیده هایی که تاثیر بسزایی بر بازاریابی و محصولات گذاشته است را بررسی کنیم. در ادامه به معرفی و بررسی تاثیر گاو بنفش در بازاریابی می پردازیم.

چرا گاو بنفش؟

شاید پس از خواندن ابتدا این نوشته از خود بپرسید که چرا تاثیر گاو بنفش در بازاریابی را بررسی می‌کنیم؟ درواقع ماجرای گاو بنفش به نویسنده کتابی در همین مورد بر‌می‌گردد. ست گودین نویسنده این کتاب، زمانی که به مسافرتی در فرانسه رفته بود، متوجه موضوع خاصی شد. زمانی که به دیدن گاوهای عادی با رنگ قهوه ای پرداخته اید، بعد از مدتی چشمان شما خسته می شود و دیدن گاوها برای شما خسته کننده می شود. در این لحظه ایجاد تنوع می تواند حس شوق را در شما برای دیدن گاوهای بیشتر ایجاد کند.

یکی از راه های متفاوت کردن گاوها، تغییر رنگ آن هاست. ست گودین به بکارگیری رنگ بنفش برای گاوها، سعی کرد تا ارتباطی بین این موضوع با بازاریابی ایجاد کند. درواقع او خواست تا با بررسی تاثیر گاو بنفش در بازاریابی، به پیشرفت کسب و کارها بپردازد.

ایده گاو بنفش چه تاثیری بر خرید و فروش گذاشته است؟

یکی از مواردی که می تواند قدرت تازه ای به کسب و کارها ببخشد، متمایز کردن محصولات است. درواقع شما خدماتی را به خریداران و مشتریان خود ارائه می دهد که در آن زمینه نظیرش وجود ندارد. تغییراتی که شما بر روی محصول و خدمات خود ایجاد می کنید، باید به حدی باشد که خریداران متوجه تفاوت آن شوند. البته فقط ایجاد تغییر مهم نیست. بلکه باید آن تغییر نیاز مشتریان را نیز برطرف کند. در بسیاری از کسب و کارها، تاثیر گاو بنفش در بازاریابی توانسته نقش بسزایی در پیشرفت آن ها داشته باشد.

تاثیر گاو بنفش در بازاریابی

برای بکارگیری این ایده چه قوانینی را باید رعایت کرد؟

اگرچه باعث نو شدن محصول شما می شود، اما هر نوشدنی به معنای تاثیر مثبت نیست. به همین دلیل باید یک سری نکات را درنظر بگیرید. اولین نکته مهم این است که هر تغییری، ریسک است؛ پس ریسک پذیر باشید. دومین نکته این است که حداقل کپی برداری از نمونه های داخلی و خارجی داشته باشید. این را درنظر بگیرید که اگر به میزان زیادی از محصولات دیگر کپی کنید، می تواند باعث از دست رفتن اعتبار برند شما شود. هر تغییری به میزان کمیت آن می تواند ایجاد واهمه و تفکرات منفی در افراد شود، پس حتما براساس یک سری اصولی محصولات و خدمات را گسترش دهید.

برای رعایت این ایده چه کارهایی انجام دهیم؟

برای بکارگیری ایده گاو بنفش باید تغییراتی در ظاهر و ساختار محصولات و خدمات خود ایجاد کنید. بطورکلی تغییر ظاهر محصول شما می تواند تاثیر بیشتری نسبت به تغییر ساختاری داشته باشد. دلیل اصلی این موضوع این است که مشتریان ابتدا ظاهر محصول شما دیده و با آن ارتباط برقرار می کنند. پس تغییر در ظاهر آن و جذاب کردنش می تواند تا حد زیادی باعث جلب نظر مشتریان شود.

امید محبوبی

بیش از 16 سال از اولین کسب و کار اینترنتی من میگذره. روزایی که با 100 هزار تومن اون هم به صورت شراکتی! فروشگاه اینترنتی فروش فیلم و سریال رو به نام BuyIrani راه اندازی کردم. طی این سال‌ها کسب و کارهای آنلاین دیگری هم راه اندازی کردم و در استارتاپ‌های جذابی سابقه فعالیت داشتم. الان هم می‌خوام تجربیاتم رو که تنها با عشق و علاقه بدست آمد نه تحصیلات مرتبط آکادمیک در مجموعه خودم باهاتون به اشتراک بزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا