محتوای یونیک چیست
آشنایی با کارآمدترین نوع محتوا

محتوای یونیک چیست؟
اگر تابحال محصول فیزیکی یا خدماتی را فروخته باشید، می دانید توضیح درباره آن می تواند تا حد زیادی بر فروش تاثیر بگذارد. تولید محتوا یکی از اصلی ترین مراحلی است که افراد برای پیشرفت کسب و کار و خود باید با آن آشنا باشند. معمولا محتواها به صورت صوتی، نوشتاری و تصویری است. افرادی که به صفحه مجازی کسب و کار شما سر می زنند می خواهند محتوایی ببینند که مختص شما باشد و در جای دیگری ندیده باشند. برای این کار ابتدا باید به دو سوال جواب بدهید. محتوای یونیک چیست؟ و چگونه محتوای یونیکی بنویسیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این دو سوال بپردازیم.
منظور از محتوای یونیک چیست؟
یونیک بودن محتوا یعنی محتوای شما در صفحه یا سایت دیگری وجود نداشته باشد. بسیاری از افرادی که در سرویس های جست و جو، چیزی را سرچ می کنند، دنبال سریع ترین و جذاب ترین مطالب هستند. محتوایی که شما تولید می کنید علاوه بر جذاب و گیرا بودن، باید یونیک نیز باشد. یونیک بودن به محتوای شما رتبه ای مناسب می دهد تا در لینک های ابتدایی موتورهای جست و جویی مانند گوگل قرار گیرد.
محتوای یونیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
بطور کلی یک محتوا باید به با رعایتی قوانینی نوشته بشود تا به عنوان لینک های ابتدایی قرار گیرد. دلیل اینکه خیلی تاکید می کنیم که مطلب سایت شما در لینک های ابتدایی قرار گیرد، این است که افراد پس از سرچ کلمه یا عنوانی، به دنبال 3 لینک ابتدایی می روند. پس از اینکه سایت شما در لینک های ابتدایی قرار گرفت، باید فرد خواننده از خواندن مطلب سایت شما لذت ببرد. یکی از مواردی که می تواند باعث جذاب تر شدن متن شما شود، یونیک بودن است.
ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که لباس، کتاب، ماشین و یا هر وسیله دیگری را به دلیل تک و یونیک بودن خریده باشید. در محتواها نیز این مورد بسیار گسترده است. جذاب ترین و پرطرفدارترین مقالات، آن دسته از مقالاتی هستند که یونیک و تازه باشند و در سایت دیگه ای وجود نداشته باشند.
چرا محتوا یونیک بنویسیم؟
شرکت گوگل برای مشخص کردن یونیک بودن مطالب بارگزاری شده در سایت ها، الگوریتم های مخصوص به خود را دارد. همانطور که اشاره کردیم، طبق آمارهای بدست آمده بیشتر افراد به سه لینک ابتدایی در هر سرچ بیشترین توجه را می کنند. پس افراد باید این الگوریتم ها را در مطالب سایت خود درنظر بگیرند تا محتوای یونیک تولید شده در 3 لینک ابتدایی قرار گیرد. این کار باعث افزایش ورودی سایت و تعامل سایت شما با افراد بازدید کننده می شود.
برای محتوای یونیک چه قوانینی را باید رعایت کنیم؟
بسیاری از افراد محتوای یونیک را با سئو شده اشتباه می گیرند. اما درنظر داشته باشید که محتوا یونیک شده با مقالات سئو شده و قوانین آن، بسیار متفاوت است. در ادامه چند مورد از مشخصات محتوای یونیک را به شما معرفی میکنیم:
- تیتر نو
- موضوعات جدید و جذاب
- جمله بندی هایی تازه
- تغییر و بازسازی جملات در صورت استفاده از جملات سایت های دیگر
- اصطلاحات و توضیحات اختصاصی
- کلمات کلیدی منحصربفرد