موقعیت صفر گوگل یا zero postion چیست ؟

تکنیک‌هایی برای رسیدن به نقطه صفر نتایج گوگل

موقعیت صفر گوگل موضوع پیچیده یا جدیدی نیست. موتور جوستجوگر گوگل از اول با هدف اینکه در دنیای اینترنت بتواند ارتباط کاربری راحتی را ایجاد کند، پایه گذاری و طراحی شد. همچنان پس از گذشت این همه سال، گوگل با ایده های عالی فعالیت خود را ادامه داده و پیشرفت زیادی داشته است. ماشین جستجوگر گوگل ماموریتی تازه را شروع کرده و آن پیدا کردن بهترین پاسخها برای سوالاتی است که کاربران به دنبال آن هستند. گوگل همیشه برای این که بتواند در مسیر درستی گام بردارد از استراتژیهای مختلفی استفاده می کند، الگوریتم گوگل یک استراتژی قوی برای به نتیجه رساندن هدفشان یعنی نمایش بهترین نتیجه در بین هزاران محتوای موجود است.

 وب سایتها امروزه بزرگترین کابوسشان الگوریتم های تعیین شده گوگل می باشد. الگوریتم‌هایی که همیشه در حال بروزشدن بوده و همیشه گوگل سعی دارد آن را پیچیده تر کند تا در نتیجه بهترین محتوا و بهترین وب سایتها را در صفحه نتایج خود نمایش دهد. موقعیت صفر گوگل یک مفهوم بسیار مهم است، با درک آن در کنار موارد مهم دیگر در آنالیز الگوریتم گوگل میتوانیم به موفقیت بسیار زیادی برسیم. در این مطلب سعی داریم به صورت کامل این مفهموم جذاب گوگل را برای شما شرح دهیم. با ما همراه شوید.

موقعیت صفر گوگل چیست ؟

گوگل سال 2012 برای اولین بار مفهومی به نام جایگاه یا موقعیت صفر گوگل (Zero postion) را برای کسب و کارهای آنلاین معرفی کرد. هدف این استراتژی مثل همیشه، نمایش بهترین نتایج برای کاربران در صفحه اول بود. اما این سری یک تفاوت بسیار بزرگی داشت و آن هم این بود که گوگل به دنبال نمایش کاملترین پاسخ برای سوالات کاربران خود بود تا آن را در موقعیتی به نام صفر گوگل به کاربر نمایش دهد.

 گوگل برای تعریف بهتر این موقعیت آن را اصطلاحا به عنوان بلوک نمایش اطلاعات سایت توصیف کرده است. بیایید تعریق گوگل را مرور کنیم”اولین و بالاترین نتیجه موجود در صفحه اول گوگل که به صورت بلوکی از لینک سایت در کنار اطلاعاتی شفاف از محتوای مورد نظر سرچ شده توسط جوستجوگر بوده، که به آن موقعیت صفر گوگل یا زیرو پوزیشن گفته می شود”.

 هدف گوگل در این موقعیت تنها نمایش لینک وب سایتها های خوب در رتبه اول نیست، بلکه نمایش محتوای آن وب سایت به عنوان یک محتوای مرجع برای پاسخ نهایی به سوالات کاربران است. جایگاه صفر گوگل به بالاترین نتیجه در صفحه اول که به صورت کاملا متفاوتر از وب سایت های دیگر نمایش داده می شود گفته شده. عناوین و محتوای داخل آن، لینک وب سایت مربوطه به همراه یک سری تیترها، عکس، لیست پاسخ، اسنیپ ها و هر چیزی که یک جوستجوگر به دنبالش میگردد، با دیدن این مدل نتایج متوجه آن خواهد شد. در این شرایط کاربر متوجه می‌شود که بهترین پاسخ را پیدا کرده و ترغیب میشود وارد لینک محتوای اعلام شده شود.

نمایش سایت در موقعیت صفر گوگل 

موقعیت صفر همان نتیجه کلمات کلیدی به همراه محتوای بهینه شده حرفه ای برای کاربر بوده، که به صورت قطعه و شکلهای مختلف پاراگراف – لیست پاسخ – عناوین – باکس های پاسخ و به شکل کاملا واضح نمایش داده می شود. این جایگاه به صورت ویژه در بالاترین نتایج گوگل قرار داشته و با اطلاعات جامعی که در همان لحظه به کاربر نمایش می دهد، در جستجوگر این اطمینان را در کاربر ایجاد می کند که به بهترین پاسخ برای سرچ خود رسیده و باید روی این سایت کلیک کند. در واقع تفاوت نمایش وب سایت در جایگاه صفر با موقعیت دیگر لینک های موجود، در جلب توجه خواننده با شدت خیلی زیاد می باشد.

مزیت نمایش سایت در موقعیت صفر گوگل

دغدغه روز افزون مشاغل آنلاینی که وب سایت طراحی کرده و آن را در گوگل ایندکس کرده اند، دیده شدن سایتشان میباشد و تمام تلاش خود را میکنند تا به هر شکلی که شده رتبه های اول نتایج گوگل را به دست آورند تا کاربر روی لینک سایت آنها کلیک کند. این تلاشها همه برای این هست که گوگل سایت شما را ببیند و به عنوان بهترین نتیجه به کاربر نمایش دهد. موقعیت صفر گوگل به وب سایتی که با تمامی اصول محتوایی گوگل طراحی شده کمک میکند تا به صورت ویژه از دید کاربر تایید شده، همچنین تمامی دغدغه های نادیده گرفتن محتوا توسط رباتهای گوگل را برای وب سایت خود کمتر کند.

افزایش بازدید، افزایش رتبه، افزایش اعتبار و تایید محتوای شما به عنوان محتوای تاپ و مرجع، اینها همه مزایایی نمایش سایت شما در موقعیت صفر گوگل به کاربر به عنوان کاربران است. نتیجه نهایی تبدیل شدن محتوای شما به محتوای مرجع، افزایش فروش محصولات یا خدمات شما خواهد بود.

چگونه به رتبه صفر گوگل دست پیدا کنیم ؟

تمامی موارد این جایگاه را بررسی کردیم و شما به  اهمیت این جایگاه پی بردید. حالا میخواهیم در ادامه به اینکه چطور سایتمان را برای تایید نمایش در جایگاه صفر نتایج برسانیم صحبت کنیم. در ادامه مهمترین راه موجود را اعلام می کنیم.

محتوایی حرفه ای داشته باشید :

هر محتوایی یک محتوای حرفه‌ای نیست. محتوایی که فقط با هدف بهینه کردن کلمات کلیدی تهیه شده باشد یک محتوای خالص نیست. امروزه گوگل برای شناخت و تایید بهترین سایتها برای نمایش به کاربران خود حساسیت زیادی را به خرج می دهد، پس مهمترین چیز برای پیشرفت شکل محتوای شما خواهد بود. محتوای حرفه ای باید از نظر کیفیت، کمیت، واقعی بودن، نوع عناوین، منابع و خوانایی عالی بوده تا از نظر الگوریتم موتور جوستجوگر گوگل مورد تایید باشد. با تولید محتوای حرفه ای  احتمالا جای شما در موقعیت صفر گوگل خواهد بود.

  • محتوایی را تولید کنید که بالای 2000 کلمه در آن وجود داشته باشد
  • با موضوعاتی ترند که قدرت جذب بیشتر کاربر را دارد محتوا تولید کنید
  • محتوای عمیق با بیان تمام حقایق تولید کنید
  • مطالبی به روز و با معنا تولید کنید
  • محتوا را با کلمات کلیدی کاملا مرتبط بهینه کنید

نکته بسیار مهم در تولید محتوا برای جایگاه صفر گوگل:

گوگل امروزه برای بررسی دقیقتر محتوای وب سایتها از روش تحلیل معنایی، ارتباط کلمات و جملات را با یکدیگر بررسی کرده تا مطالبی که کاملا از مفهوم شفاف برخوردار است را شناخته و آنها را به عنوان یک محتوای یونیک به کاربر نمایش دهد. این نوع تحلیل روند کار تولید محتوا برای وب سایت ها را سخت‌تر کرده، ولی باید این موضوع را درک کنید تا بتوانید از آن برای تولید محتوای حرفه ای استفاده کنید. بنابراین فقط استفاده مکرر و بی رویه از کلمات کلیدی داخل محتوا برای تبدیل کردن آن به یک محتوای تاپ کافی نیست و باید حتما اصول گفته شده را رعایت کنید.

برای نمایش وبسایت شما در موقعیت صفر گوگل باید از خوراک اسنیپت ها به صورت کاملا ایده آل برای جذب و هدایت مخاطب خود در فرآیند تولید محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از لیست‌های بولت‌دار (نقطه یا عدد) و جداول برای مشخص کردن ارتباط مستقیم کلمات کلیدی با محتوا کار خیلی خوبی است.با همین پل زدن ساده با اسنیپ ها گوگل را به راحتی شیفته محتوای خود کنید.

راه جذاب دیگر برای رسیدن به نتایج اول گوگل نوشتن محتوا بر پایه سوالات WH می باشد. افرادی که در زمینه سئو و محتوا فعالیت کرده اند حتما از سبک تولید محتوا با استفاده از تیترهای پرسشی سوال برانگیز استفاده کرده و نتیجه آن را مشاهد کرده اند. تیترها و محتوای خود را بر اساس پرسش های WH چه، چه زمانی، چرا، چه کسی، کجا و چگونه تولید کنید. نتیجه سوال موجود در ذهن کاربران را با همین راهکار داخل محتوای خود پاسخ دهید. در نتیجه جای نمایش محتوای شما در جایگاه صفر گوگل خواهد بود.

جمع بندی

برای موفقیت در کسب و کار آنلاین خود لازم است تا الگوریتم و تکنیکهای کامل گوگل را بشناسید. همیشه سعی کنید جدیدترین اخبار گوگل را پیگیر باشید و هم زمان با پیشرفت گوگل از تمامی نیازهای آن آگاه شویم و وب سایت خود را بروزسانی کنید تا بتوانید تمام انتظارهایی که گوگل از شما دارد را به صورت کامل پاسخگو باشید و خود را به عنوان یک بیزنس خاص در بین رقبای در صفحات اول گوگل نشان دهیم.

یکی از موضوعات خیلی مهمی که تا الان در بین متخصصین این حوزه بعد از تغییرات اساسی الگوریتهای گوگل مورد بحث هست و همیشه بیشتر متخصصان به خصوص آنهایی که در زمینه سئو فعالیت دارند این است که محتوای وب سایت های خود را با توجه به اینکه که الگوریتم گوگل به سمت تشخیص محتواهای  اصیل و واقعی رفته است، تولید کنند.

برای این کار تلاش کنید برای جذب مخاطب محتوا را تولید کنید و نه فقط برای جذب رضایت گوگل. در این صورت شما به یک وب سایت خاص از نظر گوگل تبدیل خواهید شد و جایگاه شما در موقعیت صفر گوگل خواهد بود. در این مطلب به شما موارد مهمی را اعلام کردیم اما برای ورود به موقعیت صفر تکنیک های بیشتری وجود دارد که آن را در مطالب دیگر به صورت تخصصی توضیح داده ایم .

امید محبوبی

بیش از 16 سال از اولین کسب و کار اینترنتی من میگذره. روزایی که با 100 هزار تومن اون هم به صورت شراکتی! فروشگاه اینترنتی فروش فیلم و سریال رو به نام BuyIrani راه اندازی کردم. طی این سال‌ها کسب و کارهای آنلاین دیگری هم راه اندازی کردم و در استارتاپ‌های جذابی سابقه فعالیت داشتم. الان هم می‌خوام تجربیاتم رو که تنها با عشق و علاقه بدست آمد نه تحصیلات مرتبط آکادمیک در مجموعه خودم باهاتون به اشتراک بزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا