نقشه حرارتی به کمک هاتجر

نقشه حرارتی که با اسم هیت مپ (Heat map) نیز شناخته می شود، نقشه هایی گرافیکی و رنگی هستند که میزان تعامل کابران وبسایت را نشان می دهند.

نقشه حرارتی چیست؟

نقشه حرارتی که با اسم هیت مپ (Heat map) نیز شناخته می شود، نقشه هایی گرافیکی و رنگی هستند که میزان تعامل کابران وبسایت را نشان می دهند. این تعامل در بازه ی رنگی قرمز تا آبی نشان داده می شود که رنگ قرمز که گرم ترین رنگ است بیشترین میزان تعامل را نشان می دهد و رنگ آبی که سرد ترین رنگ است نشان دهنده ی کم ترین میزان تعامل می باشد.

کاربردهای نقشه حرارتی

در دنیای بازاریابی دیجیتال، هیت مپ ها یا نقشه های حرارتی یکی از ابزارهای بسیار پر کاربرد برای بررسی میزان تعامل در صفحات وبسایت ها می باشد. یکی از دلایل محبوبیت این نقشه ها این است که اطلاعات پیچیده را تبدیل به تصاویر گرافیکی رنگی می کنند که باعث قابل فهم شدن برای همه ی افراد می شود. این سادگی در استفاده برترین ویژگی این نقشه ها می باشد. سرویس های زیادی برای تهیه هیت مپ ها یا نقشه های حرارتی وجود دارند؛ در این نوشتار به معرفی سرویس هاتجر (Hotjar) می پردازیم.

نقشه حرارتی به کمک هاتجر

هاتجر، وسیله ای قدرتمند برای تهیه نقشه های حرارتی

هاتجر ابزاری برای آنالیز و بررسی رفتار کاربر سایت شماست و با ضبط ویدئو از لحظه ی ورود تا لحظه ی خروج، قدم به قدم مسیر کاربر را در سایت و یا به وسیله ی تهیه ی نقشه های حرارتی نشان می دهد. لزوم استفاده از این سرویس این است که شما حتی اگر هم اعداد و ارقام زیادی را به دست آورده باشید ولی نتوانید این اعداد و ارقام را تجزیه و تحلیل کنید، عملا به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید؛ استفاده از نقشه های حرارتی هاتجر به شما این امکان را می دهد که متوجه شوید کاربران سایت شما در کدام صفحه ی وبسایت تان بیشترین زمان را صرف می کنند، از کدام صفحه به سرعت رد می شوند و یا در کدام صفحات از وبسایت خارج می گردند. با توجه به این اطلاعات شما می توانید متوجه سلیقه و نیازهای مخاطبانتان شوید و با استفاده از آن ها به بهبود کیفیت و ارتقای سطح محتوی وبسایت تان بپردازید.

هیت مپ در واقع نشانگر رفتار کاربر بر روی وبسایت شما می باشد. به کمک هیت مپ ها و یا نقشه های حرارتی هاتجر می توان بررسی کنید که آیا المان ها و عناصر وبسایت تان را به طور مناسبی چیده اید؟ آیا این چیدمان می تواند به بالا رفتن بازدید سایت شما کمک نماید یا مخاطبان تان را دلزده خواهد کرد؟

یکی از مهم ترین ویژگی های هاتجر، این است که استفاده از داده های آن نیاز به هیچ دانش خاصی ندارد. شما در هر شغل و حرفه ای که فعالیت می کنید، می توانید با استفاده از هیت مپ ها یا نقشه های حرارتی هاتجر به بررسی رفتار کاربران در وبسایت خود بپردازید و از طریق این اطلاعات به سلیقه ی مخاطبانتان پی ببرید و کیفیت محتوی وبسایت خود را بهبود بخشید.

هاتجر ابزارهای قدرتمند تحلیل رفتار و بازخورد را با یکدیگر ترکیب کرده است و تمامی نیازهای شما را برطرف می کند. نسخه ی پایه ی هاتجر رایگان است ولی شما می تواند با پرداخت مبلغی به نسخه ی پیشرفته ی آن ارتقا پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا