نیچ مارکتینگ چیست؟

الان که شما این صفحه رو باز کردید معلومه که شدیداً کنجکاوید که بدونید نیچ مارکتینگ چیه؟

ما هم قصد نداریم که برای فهمیدنش معطلتون کنیم و قصد داریم خیلی سریع وارد اصل مطلب بشیم. اما قبلش باید شما رو از یه ابهام خلاص کنیم.

خیلی‌هاتون می‌گید نیچ مارکتینگ درسته یا نیش مارکتینگ؟!!

هردو کلمه صحیح هستند و فقط توی تلفظ با هم تفاوت دارند که چند ان چیز مهمی نیست.

این دو کلمه همون‌طور که می‌دونید انگلیسی هستند و در زبان فارسی به  بازاریابی گوشه‌ای یا جاویژه ترجمه شده‌اند.

بزارید با مثال وارد بحث نیچ مارکتینگ بشیم. شما یه پیتزا رو توی ذهنتون تصور کنید که برش خورده و بیشتر تکیه‌های اون خورده شدند یا یکی پیدا شده و دست روش گذشته ولی هنوز یه تیکش سالم مونده که داره بهت چشمک می‌زنه. اون همون قسمت نیچ ‌ماجرا است که شانس پیروزی تو اونجا خوابیده.

 خب حالا بریم سراغ خود نیچ مارکتینگ.

نیچ مارکتینگ یعنی این‌که شما خیلی نرم و بی‌صدا برید دست بذارید روی اون قسمت از بازار هدف ،که هنوز سروکله رقیب‌های گردن‌کلفت شما اون‌جا پیدا نشده.

الان دارید فکر می‌کنید که چرا باید از نیچ مارکتینگ استفاده کنیم و قراری چه مزیت‌هایی رو در اختیار ما بذاره.

الان چند تا مزیت رو براتون می‌گم که شما رو برای استفاده از نیچ مارکتینگ قانع کنه و کمک کنه شما به اون قسمت از بازار که تا حالا کسی جدیش نگرفته برید و برای خودتون دروازه جدیدی ایجاد کنید.

۱. تاثیر نیچ مارکتینگ بر برندسازی شما: از اون‌جایی که توی نیچ مارکتینگ شما با گروهی خاصی از افراد سروکار دارید و در واقع محتوا و کالای مورد نیاز اون‌ها رو تامین می‌کنید و با اون گروه خاص با زبان و ابزار متناسب خودشون صحبت می‌کنید یه ارتباط محکم بین شما و جامعه هدفتون شکل می‌گیره که تاثیر بسیار زیادی روی برندسازی و کسب‌وکار شما خواهد گذاشت.

۲. مستقیماً با مخاطب خود روبرو میشوید: وقتی شما قسمت  نیچ کسب و کارتون رو پیدا کردید دیگه حساب کار دستتون میاد که مخاطب شما در کدام پلتفرم‌ها حضور داره و راه‌های ارتباطی شما با این مخاطب‌ها کجاست. پس مستقیم و بی‌دردسر با مخاطب واقعی خودتون ارتباط برقرار می‌کنید و دیگه وقت  و سرمایه خودتون رو توی جاهایی که مخاطب شما در اون‌جا حضور نداره هدر نمی‌دید.

۳. به بازار کم رقیب تری ورود می‌کنید: وقتی شما کالا یا خدمتی روبه‌صورت خاص و ویژه شده ارائه می‌کنید ،روی گروه خاصی دست گذاشتید که رقبا از اون غافل بودند یا تعداد کمی رقیب در اون زمینه دارید. پس فرصت خوبیه که خودی نشون بدید و دیگر لازم نیست فکر خودتون رو درگیر رقابت با سایرین کنید.

۴. با مخاطبان خود پیوند می‌خورید: از اون‌جایی که شما بازار هدفتون کوچک‌تر است می‌توانید وقت بیشتری برای اون‌ها بذارید و دائماً در دسترسشون باشید و سریعاً مشکلاتشون رو پیگیری کنید و وقتی مخاطب این همراهی شما رو حس می‌کنه نسبت ب شما وفادار می‌مونه و با کسب‌وکار شما پیوند می‌خوره.

تا این‌جا با چند تا از مزیت‌های نیچ مارکتینگ آشنا شدین. بس برای بهره‌مندی از این مزایا امروز و فردا نکنید و حتما پیگیر باشید و قسمت جاویژه کسب‌وکار خودتون رو پیدا کنید.

امید محبوبی

بیش از 16 سال از اولین کسب و کار اینترنتی من میگذره. روزایی که با 100 هزار تومن اون هم به صورت شراکتی! فروشگاه اینترنتی فروش فیلم و سریال رو به نام BuyIrani راه اندازی کردم. طی این سال‌ها کسب و کارهای آنلاین دیگری هم راه اندازی کردم و در استارتاپ‌های جذابی سابقه فعالیت داشتم. الان هم می‌خوام تجربیاتم رو که تنها با عشق و علاقه بدست آمد نه تحصیلات مرتبط آکادمیک در مجموعه خودم باهاتون به اشتراک بزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا