چگونه رپورتاژ آگهی بدهیم
امروزه مشاغل زیادی در فضای مجازی فعالیت می نمایند و این گسترش بی اندازه، باعث شده رقابتی سخت و دشوار میان آن ها شکل گیرد.

چگونه رپرتاژ آگهی بدهیم؟
امروزه مشاغل زیادی در فضای مجازی فعالیت می نمایند و این گسترش بی اندازه، باعث شده رقابتی سخت و دشوار میان آن ها شکل گیرد. تغییرات ایجاد شده در روش های بازاریابی باعث شده اند تا کسانی به موفقیت دست یابند که تبلیغی زیرکانه تر از بقیه در آستین داشته باشند. میلیون ها شغل و کسب و کار در هر لحظه در سراسر جهان مشغول فعالیت می باشند و این کار را برای افرادی که به دنبال ایجاد مشتری های بالقوه و سود های بیشتر هستند بسیار دشوار می نماید. در این جا به نظر می رسد نحوه ی تبلیغات شرکت ها بسیار به یکدیگر نزدیک شده باشند، بنابراین بهترین شیوه در زمانی که همه به دنبال ارائه ی خدمات و تمجید از برند خود هستند، شیوه ی تبلیغات غیر مستقیم است.
تبلیغات غیر مستقیم به آن دسته از تبلیغات گفته می شود که شما به طور مستقیم به معرفی محصول و یا خدمات خود نمی پردازید و در عوض به بیان موضوعاتی اقدام می کنید که به صورت ناخودآگاه بر روی مخاط شما تاثیر بگذارد و احساس نیاز به خدمات و یا محصولات شما را در وی ایجاد نماید.
قدم اول برای نوشتن یک رپرتاژ آگهی خوب، شناختن جامعه هدف می باشد؛ شما باید مخاطبان کسب و کار خود را بشناسید و نیازهای آن ها را بررسی کنید. هنگامی که به شناخت کافی از مخطبان خود رسیدید، وقت آن است که به دنبال نوشتن یک متن مناسب باشید. متن شما باید به گونه ای باشد که از کلمات پر جستجوی گوگل استفاده نماید و نه آنقدر کوتاه باشد که نتوانید مطلب موردنظرتان را برسانید و نه آنقدر بلند باشد که باعث سر رفتن حوصله گردد. به طور معمول پیشنهاد می گردد که متن شما بیشتر از 1000 کلمه و کمتر از 800 کلمه نباشد. همچنین، نوشتن یک تیتر خوب و جذاب کمک بسیاری به جذب مخاطب به متن شما می گردد. در مورد متن و تیتر، همانطور که باید به جامعه ی مخاطب خود توجه نمایید، باید سری هم به سایتی که تصمیم دارید ریپرتاژ آگهی خود را در آن قرار دهید بزنید. به لحن نوشتاری و نحوه انتخاب تیتر سایت موردنظر دقت کنید؛ هر چه شباهت متن و تیتر شما به لحن مورد استفاده سایت موردنظرتان بیشتر باشد، باعث جذب بیشتر مخاطبان آن سایت به مطلب شما می گردد.
نکته ی حائز اهمیتی دیگری که باید در هنگام نوشتن مطلب خود به آن توجه نمایید، پرهیز از بلوف و دروغگویی در مورد محصول یا خدماتتان می باشد. این موضوع در دراز مدت شما را با مشکل اعتماد از طرف مخاطبانتان مواجه خواهد کرد.
در انتها بهتر از متن خود را به 30 یا 40 کلمه خلاصه کنید تا مخاطب شما بداند انتظار چه دریافت چه اطلاعاتی را در متن داشته باشد. پرهیز زیاده گویی، استفاده از واج آرایی های مناسب به منظور ایجاد ریتم در ذهن مخاطب، و پیدا نمودن سایت های پر بازدید و معتبر که حتی الامکان مرتبط با زمینه ی فعالیت شما باشد از دیگر نکات حائز اهمیت در مورد رپرتاژ آگهی می باشند.