گیمیفیکیشن چیست ؟

فایده واقعی عملیات گیمیفیکیشن و تعریف اصلی اون چیه!

تو دنیای پررقابت کسب‌وکار، دغدغه‌ خیلی از ما حفظ مشتریانی که به‌سختی اون‌ها را به دست آوردیم هست و دنبال راه‌هایی هستیم که مشتریانمون رو به خودمون وفادار کنیم و استرس ریزش مشتری هامون رو نداشته باشیم. یکی از مواردی که امروزه در رابطه با درگیر کردن مشتری با کسب‌وکار می‌شنویم، گیمیفیکیشن هست اما نمی‌دونیم که دقیقاً چیه

تو این مقاله می‌خواهیم درمورد گیمیفیکیشن صحبت کنیم پس برای فهم بهتر این‌موضوع در ادامه همراه ما باشید.

گیمیفیکیشن در زبان ما به بازی آفرینی یا بازی وار سازی ترجمه ‌شده که اگر بخواهیم بیشتر بازش کنیم، یعنی استفاده از محرک‌ها و جذابیت‌های بازی در جاهایی که اصولاً به بازی ربطی نداره. اما هدف ما از استفاده از بازی‌ها لذت بخش‌تر کردن فضا و تاثیرگذاری روی رفتار مخاطبانمون و ایجاد رفتار موردنظر ما در مخاطبمون هست.

حالا که فهمیدیم گیمیفیکیشن چیه، بریم ببینیم اصلا توی کسب‌وکار ما تاثیر می‌ذاره و آیا واقعاً مفید هست یا نه؟

در ادامه به برخی از مزایای استفاده از بازی وارسازی اشاره می‌کنیم.

۱. افزایش جذب و حفظ مشتریان جدید: بهترین و مهم‌ترین قسمت گیمیفیکیشن خاصیت سرگرم‌کنندگی و جذابیت اونه که می‌شه اون رو در خلق تجربه بهتر برای مشتری به کار گرفت. این کار چه تأثیری داره؟

 آدم‌های امروز، به‌شدت مشتاق سرگرمی هستند.

و شما با برآورده کردن این نیاز می‌تونید مشتری‌ها رو مجذوب خود نگه دارید.

  1. کسب اطلاعات مفید از مشتریان: یکی از رمزهای پیروزی در کسب‌وکار داشتن اطلاعات مفید از مخاطبانمون هست. پلتفرم‌های گیمیفیکیشن این امکان رو به ما می‌دهن که از رفتار مخاطبانمون آگاه باشیم و اذهان عموم برای شناخت مخاطبانمون استفاده کنیم. البته این اطلاعات حتما نیاز به آنالیز داره که شما بتونین نیازهای مخاطبان را شناسایی کنید. که این‌موضوع هم نگرانی نداره چون اکثر گیم فیک ی شن‌ها سیستم آنالیز داخلی دارند که به شما خیلی کمک می‌کنه.

۳.باز خورد گیری و تعامل با مشتریان: وقتی‌که از گیم فیک ی شن استفاده می‌کنید مشتریان بیشتری به سایت شما سر می‌زنند و طبیعتاً دسترسی بیشتر به مخاطبین تون دارین و این فرصت بسیار مناسبی که شما تعامل خودتون را با اون‌ها بالا ببرید. وقتی تعامل شما بالا بره از طرف مخاطبین بازخوردهای بیشتری دریافت خواهید کرد که این‌موضوع به درک نیاز مخاطب و رفع مشکلات اون‌ها کمک شایانی می‌کنه.

 تا این‌جا به ۳ مزیت از بین مزیت‌های گیمیفیکیشن اشاره کردیم.

گیمیفیکیشن مثل ۱ نیروی قدرتمند به کمک شما میاد تا جامعه هدف تون رو با قرار دادن تشویق‌های درونی یا بیرونی و یا ترکیبی از این دوبه انجام عمل مورد نظر خود سوق دهید.

امیدوارم شما هم از این ابزار قدرتمند استفاده کنید و از رقباتون سبقت بگیرید.

امید محبوبی

بیش از 16 سال از اولین کسب و کار اینترنتی من میگذره. روزایی که با 100 هزار تومن اون هم به صورت شراکتی! فروشگاه اینترنتی فروش فیلم و سریال رو به نام BuyIrani راه اندازی کردم. طی این سال‌ها کسب و کارهای آنلاین دیگری هم راه اندازی کردم و در استارتاپ‌های جذابی سابقه فعالیت داشتم. الان هم می‌خوام تجربیاتم رو که تنها با عشق و علاقه بدست آمد نه تحصیلات مرتبط آکادمیک در مجموعه خودم باهاتون به اشتراک بزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا