چگونه در سریعترین زمان محتوا بنویسیم؟
تکنیکهایی برای افزایش سرعت نوشتن محتوا

اگر شما یک وبلاگ نویس، یک بازاریاب یا کسی هستید که می خواهید محتوا بنویسید، به احتمال زیاد می دانید که نوشتن تلاش زیادی می کند. اما دلیل مهم بودن آن اینجاست:
بازاریابانی که وبلاگ خود را حفظ می کنند، 13 برابر بیشتر از بازاریاب هایی که وبلاگ نمی نویسند، بازگشت سرمایه (ROI) دریافت می کنند (LauroMedia، 2021).
بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از بازاریابی سنتی سرنخ ایجاد می کند و هزینه آن کمتر از نصف است (Showpad، 2020).
و بیش از 400 آمار دیگر برای تأیید آن وجود دارد. اما چرا بسیاری از مردم نمی خواهند روی محتوا سرمایه گذاری کنند؟
از یک نظرسنجی از بیش از 400 متخصص کسب و کار، 93 درصد از آنها پاسخ دادند: “زمان زیادی (الزامی)”.
بنابراین، اگر راهی وجود داشته باشد که بتوانید روند تولید محتوای خود را سرعت بخشید، چه؟ اگر به شما بگویم چندین ترفند برای بهبود نوشتن و سریعتر کردن آن وجود دارد، چه؟
ما لیست برتر را از ابتدا تا انتها برای نوشتن محتوا ایجاد کرده ایم. همه چیزهایی که در این مقاله گنجانده شده است، بهترین ترفندها را برای افزایش سرعت نوشتن محتوا به شما نشان می دهد.
بیایید شیرجه بزنیم!
یک نمودار واقعیت و فایده ایجاد کنید
فرض کنید در حال نوشتن محتوا برای یک شرکت بالش هستید. حقایقی را در مورد بالش ها بیان کنید. آن ها از چه چیزی ساخته شده اند؟ تفاوت آنها با سایر بالش ها چیست؟ اطلاعات اولیه محصول را درج کنید.
بخش “حقایق” نمودار خود را با پاسخ به سوالات خود پر کنید.
سپس، بر اساس حقایق به مزایای آن بیایید. فرض کنید این شرکت بالش را از موی اسب ساخته است. مزیت آن این است: موی اسب باعث می شود سر شما در شب حرکت نکند و خوابی کامل و آرام به شما بدهد.
اکنون، بقیه نمودار خود را با مزایایی پر کنید تا با تمام حقایق شما مطابقت داشته باشد.
توجه: من توصیه می کنم حداقل 20 واقعیت و مزیت را ارائه کنید.
ابتدا یک طرح کلی ایجاد کنید
پس از ایجاد نمودار خود، اکنون می توانید طرح کلی خود را ایجاد کنید. توصیه می کنم مقدمه این مرحله را کنار بگذارید.
به من اعتماد نداری؟ این را امتحان کنید: قبل از نوشتن محتوا یک مقدمه بنویسید. بعد، طرح کلی را بنویسید و بقیه بخش ها را پر کنید. پس از پایان نوشتن همه چیز، مقدمه دیگری بنویسید. این دو را مقایسه کنید. اغلب اوقات، خواهید دید که مقدمه دوم همیشه بهتر است.
همیشه باید با طرح کلی شروع کنید اما مقدمه خود را حذف کنید.
اکثر مردم زمانی که بدانند محتوایشان در مورد چیست شروع به نوشتن می کنند، اما منجر به بخش هایی می شود که هیچ ارتباطی با ایده اصلی آنها ندارد.
بنابراین، ابتدا با ایده خود شروع کنید. سپس موضوعات فرعی را به عنوان زیر عنوان زیر ایده اصلی خود بسازید.
وقتی همه چیز آماده شد، آماده شروع هستید!
طوری بنویسید که انگار دارید با کسی صحبت می کنید
مفید و با شخصیت باشید – این قانون در نوشتن محتوا برای اکثر صنایع است، به خصوص اگر مخاطبان هدف شما افراد عادی و روزمره باشند.
اگر در نوشتن دوستانه مشکل دارید، دو پاراگراف را همانطور که معمولا می نویسید بنویسید. سپس خود را ضبط کنید که در مورد چیزی که به آن علاقه دارید برای یک دقیقه صحبت کنید. در نهایت، به ضبط خود توجه کنید و دقیقاً همان چیزی را که می گویید بنویسید.
سپس هر دو عبارت نوشته شده را با صدای بلند برای خود بخوانید.
تفاوت بین نوشتن معمولی و نحوه صحبت کردن خود را می بینید؟
گام بعدی این است که نحوه صحبت خود را کپی کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید. اما، در نهایت، نوشتن این گونه در آینده برای شما آسان تر خواهد بود.
تعداد کلمات خود را بدانید
قدم بعدی این است که بدانید محتوای شما باید چند کلمه باشد. آیا این یک صفحه فرود متمرکز بر فروش سریع است که فقط 300 کلمه دارد؟ یا یک راهنمای طولانی با 3500 کلمه است؟
دانستن اینکه چقدر برای نوشتن نیاز دارید، تفاوت بین محتوای مختصر و اجرا شده را ایجاد می کند. شما نمی خواهید مخاطبان خود را خسته کنید.
هنگامی که هدف محتوای خود را بدانید، نمودار حقایق و فواید داشته باشید و طول مناسب آن را تعیین کنید، می توانید شروع به نوشتن کنید.
آخرین مقدمه خود را بنویسید
اکثر مردم همیشه با معرفی خود شروع می کنند. با این حال، مشاهده کرده ام که در بیشتر موارد، این بهترین راه برای نزدیک شدن به وبلاگ شما نیست. آخرین نوشتن مقدمه به شما این امکان را می دهد که بدون پرداختن به جزئیات، محتوای مقاله خود را ارائه دهید و بلافاصله مخاطبان خود را جذب کنید.
چگونه به سرعت مقدمه بنویسیم
یک مقدمه قوی همیشه باید شامل یک بیانیه پایان نامه و 1-3 جمله به عنوان قلاب شما باشد.
در اینجا یک مثال خوب از یک مقدمه قوی وجود دارد:
آیا به دنبال کسب برتری در سئو هستید؟ اگر بهینه سازی تصویر شما به اندازه کافی خوب نیست، ممکن است ترافیک، تعامل کاربر و فروش را از دست بدهید.
گوگل بیش از 200 عامل را در هنگام تصمیم گیری برای رتبه بندی وب سایت برای یک جستجوی خاص بررسی می کند. در حالی که داشتن یک تصویر بهینهسازی شده به رتبه اول محتوای پایینتر کمک نمیکند، اما میتواند به شما کمک کند تا از سایتهایی که تصاویر خود را بهینه نمیکنند متمایز شوید.
خبر خوب؟ بهینه سازی تصویر چندان پیچیده نیست. فقط چند تغییر در فرآیند تصویر فعلی شما می تواند به سایت شما کمک کند تا ترافیک و سرنخ بیشتری کسب کند و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشد. (نیل پاتل، 2022)
نیل پاتل با یک سوال فوری شروع می کند که به عنوان یک قلاب عمل می کند. او با مشکلی که مخاطبش می خواهد حل کند شروع می کند. و سپس با صحبت در مورد گوگل مشکل را مطرح می کند. فکر نهایی راه حلی است که عمل می کند.
به عنوان یک قلاب دیگر
راه دیگری برای بررسی آن از طریق فرمولی به نام “مشکل، تحریک، راه حل (PAS)” است.
نیل این مشکل را معرفی میکند: «بهینهسازی تصویر در حد کافی نیست.»
او با این جمله مخالفت می کند: “شما ممکن است ترافیک، تعامل کاربر و فروش را از دست بدهید.”
و راه حل با این جمله به پایان می رسد: “تغییر در روند تصویر فعلی شما می تواند به سایت شما کمک کند تا ترافیک و سرنخ بیشتری کسب کند و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشد.”
قبل از ویرایش 15 دقیقه صبر کنید
ویرایش مهمترین بخش نوشتن است. اما اکثر وبلاگ نویسان و بازاریاب هایی که من می شناسم، یک روز را در انتظار بین ویرایش ها می گذرانند. مشکل این است که زمان زیادی سپری شده است، و اگر در مهلتهای زمانی محدودی قرار داشته باشید، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.
در عوض، می توانید زمان بین اولین پیش نویس و اولین ویرایش را کاهش دهید.
در حالت ایده آل، باید استراحت کنید و 15 دقیقه صبر کنید تا مغزتان برای اولین بررسی محتوا آماده شود.
محتوای خود را حداقل دو بار ویرایش کنید
بهترین توصیه ای که تا به حال در مورد ویرایش شنیده ام «ویرایش برای یک کودک 10 ساله» است.
شما می خواهید برای کسی ویرایش کنید که هرگز در مورد موضوع شما نشنیده است، بی حوصله است و فقط به خودش اهمیت می دهد.
در اولین ویرایش، مقدمه، عناوین فرعی و نتیجه گیری خود را مرور کنید. هر چیزی را که ضروری نیست بردارید و هر چیزی را که از دست داده است اضافه کنید.
مرحله بعدی این است که خط به خط را مرور کنید و هر کدام را با صدای بلند بخوانید تا مطمئن شوید که پاراگراف ها و جملات از نظر گوش درست به نظر می رسند.
برای یک فرآیند خط به خط قوی، با این سؤالات شروع کنید:
• آیا آنچه را که می خواهم می گویم؟
• آیا آن را به نقطه؟
• آیا می توانم آن را کوتاهتر کنم؟
با مرور هر بخش این سوالات را از خود بپرسید. اگر چیزی کار نمی کند، آن را تغییر دهید. و از قطع جملات خود نترسید.
اگر همه چیز شکست خورد، اجازه دهید شخص دیگری این کار را انجام دهد
اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند و در نوشتن محتوا مشکل دارید، همیشه می توانید کار خود را برون سپاری کنید.
گزینه های زیادی از طرف مترجمان آزاد مانند Upwork و Fiverr یا سرویس های نوشتن حرفه ای مانند GoSuperb وجود دارد.
در اینجا لیستی از نکاتی است که باید به نویسندگان مستقل خود بدهید:
لحن
نحوه خطاب به مخاطب (دوم شخص مفرد)
نمونه مطالب قبلی
کلمات کلیدی دم دراز
کلمات کلیدی کوتاه
سبک نوشتاری ترجیحی
مخاطب هدف
هنگامی که تمام موارد بالا را پر کردید، نویسندگان شما زمان بسیار آسان تری برای برآوردن نیازهای محتوای شما خواهند داشت.
نتیجه
با این مراحل، من توانستم 8 ساعت نوشتن، ویرایش و قالب بندی معمولی خود را به 3 ساعت کاهش دهم که شامل تحقیق و گرافیک نیز می شود.
قانون شماره یک این است که بفهمید در مورد چه چیزی می نویسید و تا حد امکان ایده های خود را ارائه دهید. هنگامی که متوجه شدید محتوای خود را به پایان رساندید، نوشتن و اجازه دادن به ایده های خود بسیار آسان تر است.